Sportronic . . .

rodzaj skrzyni biegów, w której zmiany biegów dokonuje się poprzez zmienienie pozycji drążka zmiany biegów.

Automatyczne Skrzynie Biegów

są samochodowymi skrzyniami zmieniającymi biegi wraz ze zmianą obciążenia silnika pojazdu, zwalniając kierowcę z konieczności ręcznej zmiany biegów. Ich podział i nazewnictwo rozdzielamy na trzy kategorie :

  • według nazw handlowych
  • według marki samochodu
  • według sposobu sterowania

gearbox

Sportronic - automatyczna skrzynia biegów

Skrzynia Sportronic

jest typem automatycznej skrzyni biegów, który jest używany przez firmę  Alfa Romeo.  To również rodzaj skrzyni biegów, w której zmiany biegów dokonuje się poprzez zmienienie pozycji drążka zmiany biegów (tak jak w skrzyni manualnej) lub naciśnięcie odpowiednich łopatek przy kierownicy, bez konieczności naciskania pedału sprzęgła. Pracą takiego systemu steruje mikroprocesor, który automatycznie wyciska i załącza sprzęgło w momencie, kiedy kierowca zmienia biegi lub rusza z miejsca.

 

Sportronic jest określeniem o wielu znaczeniach. Odnosi się ono do skrzyni biegów w samochodach marki Alfa Romeo oraz Mitsubishi. W samochodach Alfa Romeo Sportronic jest automatyczną skrzynią biegów z funkcją pracy z trybie manualnym. Jest ona wykorzystywana od późnych lat 1990-tych. Jest ona połączeniem zalet manualnej i automatycznej skrzyni biegów. Charakteryzuje się ona wydajnością paliwową oraz doskonałą dynamiką: zapewnia wygodną jazdę, umożliwiając kierowcy dokonywanie skomplikowanych manewrów, a także zwiększa parametry terenowe samochodu do jazdy w utrudnionych warunkach. Co więcej, dana skrzynia biegów przystosowuje się do stylu jazdy.

Skrzynia biegów Sportronic w samochodach Alfa Romeo jest oparta o automatyczną skrzynię biegów wyposażoną w hydrauliczny przemiennik momentu obrotowego oraz zestawy przekładni planetarnych. Manualna zmiana biegów odbywa się dzięki pracy elektronicznej jednostki sterującej z wbudowanym specjalnym oprogramowaniem. Informacje o wybranym przez kierowcę biegu przesyłane są w formie sygnałów elektrycznych przez różnorodne czujniki do jednostki sterującej, a następnie elektroniczny moduł sterujący silnika przesyła sygnały sterujące do siłowników, które odpowiedzialne są za wrzucenie konkretnego biegu. Aby wrzucić bieg w trybie manualnym kierowca wykorzystuje do tego celu dźwignię selektora. W samochodach marki Mitsubishi manualne sterowanie biegami odbywa się przy użyciu dźwigni selektora lub łopatek zmiany biegów.

Automatyczne i Półautomatyczne Skrzynie Biegów : awaria, USŁUGInaprawa, serwis, diagnostyka, regeneracja, wymiana, montaż, adaptacja, konsultacje, porady, wymiana oleju, montaż chłodnicy oleju, gwarancje, jakość, zaplecze, narzędzia, sprzęt, AUTOMAT, SKRZYNIE, Nazwy handlowe automatycznych skrzyń biegów : Autotronic, CVT, DSG, Durashift, Easytronic, E-shift, Geatronic, Hydramatic, Manual Shift Mode, Mechatronic, Multitronic, Powershift, Selespeed, Sentronic, Shiftronic, Softip, Softouch, Sportronic, Sportshift, Steptronic, , S-tronic, Tiptronic, Touchshift, Touchtronic3, Typy automatycznych skrzyń biegów w samochodach : Alfa Romeo, Audi, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Daewoo, Daihatsu, Dodge, Fiat, Ford, Honda, Hundai, Infinity, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mitshubishi, Nissan, Opel, Peugot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo, Podział automatycznych skrzyń biegów ze względu na sposób sterowania : skrzynie hydrauliczne, skrzynie hydrauliczne-elektryczne, skrzynie hydrauliczne ze sterowaniem elektronicznym, skrzynie bezstopniowe, skrzynie mechaniczne ze sterowaniem elektryczno-elektronicznym, PORADY, OPINIE, BLOG, KONTAKT, POLITYKA PRYWATNOŚCI, MAPA STRONY

ZPM Dariusz Kowalewski, 87-100 Toruń, ul. Bliska 17, tel. +48 501 629 151, 56 621 99 71 Pon. – Pią. : o8.oo – 16.oo, Sob. : o9.oo – 13.oo