Durashift . . .

Przekładnia Durashift jest rozwinięciem konstrukcyjnym klasycznej 5-biegowej mechanicznej skrzyni biegów.

Automatyczne Skrzynie Biegów

są samochodowymi skrzyniami zmieniającymi biegi wraz ze zmianą obciążenia silnika pojazdu, zwalniając kierowcę z konieczności ręcznej zmiany biegów. Ich podział i nazewnictwo rozdzielamy na trzy kategorie :

  • według nazw handlowych
  • według marki samochodu
  • według sposobu sterowania

gearbox

Durashift - automatyczna skrzynia biegów

Automatyczne Skrzynie Biegów

Przekładnia Durashift jest rozwinięciem konstrukcyjnym klasycznej 5-biegowej mechanicznej skrzyni biegów, przy czym zmiana przełożeń nie wymaga dźwigni zmiany biegów i pedału sprzęgła. Kierowca zmienia bowiem przełożenia przyciskami „+” i „-” umieszczonymi na kole kierownicy, może też wybrać tryb w pełni automatycznej zmiany biegów. Poraz pierwszy zastosowano ją w Ford Transit. Kierujący ma do wyboru trzy programy automatycznej zmiany przełożeń: „ekonomiczny”, dający bardziej oszczędne zużycie paliwa, tzw. tryb „zimowy” ograniczający ryzyko poślizgu kół na śliskiej nawierzchni, oraz tryb „pełnego obciążenia”, zalecany przy jeździe z pełnym obciążeniem,  lub podczas pokonywania stromych wzniesień. Skrzynie Durashift, stosowane są głównie w pojazdach Ford  Fiesta ,Fusion, Mazda 2, Opel Corsa,  Astra, Meriva, Combo, Zafira, Vivaro, Movano, Renault Trafic, Nissan Primastar, Citroen C2,C3,C4, AlfaRomeo, Fiat.

Często napotykamy następujące kody błędów w układach DURASHIFT :

P0610 Błąd kodowania skrzyni biegów.
P0614 ECM i TCM nie są kompatybilne
P0641 Obwód napięcia odniesienia czujnika „A” / przerwa (obwód czujnika 5 V)
P0642 Obwód napięcia odniesienia czujnika „A” za niski
P0810 BŁĄD POŁOŻENIA SPRZĘGŁA (Kod błędu wymiany szczotek)
P0949 Ręczna adaptacyjna nauka automatycznej zmiany biegów nie została zakończona
P2786 Zbyt wysoka temperatura siłownika zmiany biegów
P2787 Zbyt wysoka temperatura sprzęgła
P2789 Uczenie adaptacyjne sprzęgła na granicy
U0415-20-TCM Błąd komunikacji CAN z ABS

Automatyczne i Półautomatyczne Skrzynie Biegów : awaria, USŁUGInaprawa, serwis, diagnostyka, regeneracja, wymiana, montaż, adaptacja, konsultacje, porady, wymiana oleju, montaż chłodnicy oleju, gwarancje, jakość, zaplecze, narzędzia, sprzęt, AUTOMAT, SKRZYNIE, Nazwy handlowe automatycznych skrzyń biegów : Autotronic, CVT, DSG, Durashift, Easytronic, E-shift, Geatronic, Hydramatic, Manual Shift Mode, Mechatronic, Multitronic, Powershift, Selespeed, Sentronic, Shiftronic, Softip, Softouch, Sportronic, Sportshift, Steptronic, , S-tronic, Tiptronic, Touchshift, Touchtronic3, Typy automatycznych skrzyń biegów w samochodach : Alfa Romeo, Audi, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Daewoo, Daihatsu, Dodge, Fiat, Ford, Honda, Hundai, Infinity, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mitshubishi, Nissan, Opel, Peugot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo, Podział automatycznych skrzyń biegów ze względu na sposób sterowania : skrzynie hydrauliczne, skrzynie hydrauliczne-elektryczne, skrzynie hydrauliczne ze sterowaniem elektronicznym, skrzynie bezstopniowe, skrzynie mechaniczne ze sterowaniem elektryczno-elektronicznym, PORADY, OPINIE, BLOG, KONTAKT, POLITYKA PRYWATNOŚCI, MAPA STRONY

ZPM Dariusz Kowalewski, 87-100 Toruń, ul. Bliska 17, tel. +48 501 629 151, 56 621 99 71 Pon. – Pią. : o8.oo – 16.oo, Sob. : o9.oo – 13.oo