E-shift . . .

to półautomatyczna skrzynia biegów (inaczej zautomatyzowana manualna skrzynia biegów).

Automatyczne Skrzynie Biegów

są samochodowymi skrzyniami zmieniającymi biegi wraz ze zmianą obciążenia silnika pojazdu, zwalniając kierowcę z konieczności ręcznej zmiany biegów. Ich podział i nazewnictwo rozdzielamy na trzy kategorie :

  • według nazw handlowych
  • według marki samochodu
  • według sposobu sterowania

gearbox

E-shift - półautomatyczna skrzynia biegów

Skrzynia E-shift

E-Shift to półautomatyczna skrzynia biegów (inaczej zautomatyzowana manualna skrzynia biegów) – rodzaj skrzyni biegów, w której zmiany biegów dokonuje się poprzez zmienienie pozycji drążka zmiany biegów (tak jak w skrzyni manualnej) lub naciśnięcie odpowiednich łopatek przy kierownicy, bez konieczności naciskania pedału sprzęgła. Pracą takiego systemu steruje mikroprocesor, który automatycznie wyciska i załącza sprzęgło w momencie, kiedy kierowca zmienia biegi lub rusza z miejsca.

Najpopularniejsze półautomatyczne skrzynie biegów to :Selespeed (Cambiocorsa, F1, MC-Shift, E-Gear, Duoselect)

System sterowania zmianą biegów opracowany i produkowany przez Magneti Marelli, stosowany głównie w autach włoskich: Ferrari, Maserati, Lamborghini, Alfa Romeo, Fiat. System steruje pojedynczym suchym sprzęgłem, jedno lub dwutarczowym. Jest to jedno z nielicznych dostępnych na rynku w pełni sekwencyjnych rozwiązań.

DCT – nazywana również S Tronic (Audi), DSG (VW), DCT SMG DKG (BMW), PDK (Porsche), SST, PowerShift (Ford), EDC Renault, DDCT (Alfa Romeo). Jest to dwusprzęgłowa, zautomatyzowana skrzynia manualna.

AMT – nazywana również Sportshift, R Tronic, Sensodrive, Allshift, Softip, Easytronic, Quickshift oraz SMG. Jest to zautomatyzowana manualna skrzynia biegów.

Automatyczne i Półautomatyczne Skrzynie Biegów : awaria, USŁUGInaprawa, serwis, diagnostyka, regeneracja, wymiana, montaż, adaptacja, konsultacje, porady, wymiana oleju, montaż chłodnicy oleju, gwarancje, jakość, zaplecze, narzędzia, sprzęt, AUTOMAT, SKRZYNIE, Nazwy handlowe automatycznych skrzyń biegów : Autotronic, CVT, DSG, Durashift, Easytronic, E-shift, Geatronic, Hydramatic, Manual Shift Mode, Mechatronic, Multitronic, Powershift, Selespeed, Sentronic, Shiftronic, Softip, Softouch, Sportronic, Sportshift, Steptronic, , S-tronic, Tiptronic, Touchshift, Touchtronic3, Typy automatycznych skrzyń biegów w samochodach : Alfa Romeo, Audi, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Daewoo, Daihatsu, Dodge, Fiat, Ford, Honda, Hundai, Infinity, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mitshubishi, Nissan, Opel, Peugot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo, Podział automatycznych skrzyń biegów ze względu na sposób sterowania : skrzynie hydrauliczne, skrzynie hydrauliczne-elektryczne, skrzynie hydrauliczne ze sterowaniem elektronicznym, skrzynie bezstopniowe, skrzynie mechaniczne ze sterowaniem elektryczno-elektronicznym, PORADY, OPINIE, BLOG, KONTAKT, POLITYKA PRYWATNOŚCI, MAPA STRONY

ZPM Dariusz Kowalewski, 87-100 Toruń, ul. Bliska 17, tel. +48 501 629 151, 56 621 99 71 Pon. – Pią. : o8.oo – 16.oo, Sob. : o9.oo – 13.oo