Selespeed . . .

to nazwa elektrohydraulicznej ręcznej przekładni stosowanej w Alfie Romeo, włoskiej firmy Magneti Marelli.

Automatyczne Skrzynie Biegów

są samochodowymi skrzyniami zmieniającymi biegi wraz ze zmianą obciążenia silnika pojazdu, zwalniając kierowcę z konieczności ręcznej zmiany biegów. Ich podział i nazewnictwo rozdzielamy na trzy kategorie :

  • według nazw handlowych
  • według marki samochodu
  • według sposobu sterowania

Dariusz Kowalewski
gearbox

Selespeed - automatyczna skrzynia biegów

Skrzynia Selespeed

nie naprawiamy !!!

Selespeed to nazwa elektrohydraulicznej ręcznej przekładni stosowanej w Alfie Romeo, samochodu opracowanego przez włoskiej firmy Magneti Marelli . Selespeed to zrobotyzowana manualna skrzynia biegów ze sprzęgłem elektronicznym. W obecnym wcieleniu może być obsługiwana przez łopatki zmiany biegów przy kierownicy lub poprzez „joystick” tak jak sekwencyjną manualną skrzynią biegów . Łopatka prawa  przesuwa manetkę  w górę, a po lewej stronie w dół. W 1999 roku inżynierowie Fiata pokazali światu z pozoru genialne rozwiązanie – automatyczną przekładnię, która w istocie jest jedynie sterowaną elektrohydraulicznie skrzynią manualną. Selespeed lub Easytronic w nomenklaturze  Opla, otrzymał hydrauliczny mechanizm, który sam wciskał sprzęgło i wyrzucał kolejne przełożenia. Wystarczyło, aby kierowca ruszył lewarkiem, wcisnął przycisk na kierownicy lub użył łopatek – wówczas wspomniana hydraulika robiła wszystko samoczynnie. Problem jednak w tym, że Selespeed stanowczo za często zacina się na jednym z biegów. Zdaniem kierowców, jednym ze sposobów jest wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika, zaś jeśli taki zabieg nie przynosi rezultatu, pozostaje nam tylko wizyta w serwisie. Sporym wyzwaniem jest sama wymiana sprzęgła, gdyż wymaga późniejszej kalibracji całego urządzenia z wykorzystaniem specjalistycznej wiedzy. Warto wspomnieć, że kosztujący 5 tysięcy złotych moduł elektrohydrauliczny trudno naprawić. Ci, którzy kupią auto z zautomatyzowaną skrzynią Selespeed, będą musieli przygotować się na spore wydatki. Skrzynia ta potrafi albo agresywnie szarpać, albo nie wrzucać wszystkich biegów. Użytkownicy Stilo narzekają również na nietrwałe dwu masowe koło zamachowe, którego koszt wymiany wynosi ponad 2000 zł.

Automatyczne i Półautomatyczne Skrzynie Biegów : awaria, USŁUGInaprawa, serwis, diagnostyka, regeneracja, wymiana, montaż, adaptacja, konsultacje, porady, wymiana oleju, montaż chłodnicy oleju, gwarancje, jakość, zaplecze, narzędzia, sprzęt, AUTOMAT, SKRZYNIE, Nazwy handlowe automatycznych skrzyń biegów : Autotronic, CVT, DSG, Durashift, Easytronic, E-shift, Geatronic, Hydramatic, Manual Shift Mode, Mechatronic, Multitronic, Powershift, Selespeed, Sentronic, Shiftronic, Softip, Softouch, Sportronic, Sportshift, Steptronic, , S-tronic, Tiptronic, Touchshift, Touchtronic3, Typy automatycznych skrzyń biegów w samochodach : Alfa Romeo, Audi, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Daewoo, Daihatsu, Dodge, Fiat, Ford, Honda, Hundai, Infinity, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mitshubishi, Nissan, Opel, Peugot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo, Podział automatycznych skrzyń biegów ze względu na sposób sterowania : skrzynie hydrauliczne, skrzynie hydrauliczne-elektryczne, skrzynie hydrauliczne ze sterowaniem elektronicznym, skrzynie bezstopniowe, skrzynie mechaniczne ze sterowaniem elektryczno-elektronicznym, PORADY, OPINIE, BLOG, KONTAKT, POLITYKA PRYWATNOŚCI, MAPA STRONY

ZPM Dariusz Kowalewski, 87-100 Toruń, ul. Bliska 17, tel. +48 501 629 151, 56 621 99 71 Pon. – Pią. : o8.oo – 16.oo, Sob. : o9.oo – 13.oo