zakład mechaniki pojazdowej
DARIUSZ KOWALEWSKI
serwis, diagnostyka, naprawa, wymiana oleju, regeneracja części, montaż chłodnicy oleju
jesteś tutaj
E-Shift to półautomatyczna skrzynia biegów (inaczej zautomatyzowana manualna skrzynia biegów) – rodzaj skrzyni biegów, w której zmiany biegów dokonuje się poprzez zmienienie pozycji drążka zmiany biegów (tak jak w skrzyni manualnej) lub naciśnięcie odpowiednich łopatek przy kierownicy, bez konieczności naciskania pedału sprzęgła. Pracą takiego systemu steruje mikroprocesor, który automatycznie wyciska i załącza sprzęgło w momencie, kiedy kierowca zmienia biegi lub rusza z miejsca.
Najpopularniejsze półautomatyczne skrzynie biegów to :
Selespeed (Cambiocorsa, F1, MC-Shift, E-Gear, Duoselect)
System sterowania zmianą biegów opracowany i produkowany przez Magneti Marelli, stosowany głównie w autach włoskich: Ferrari, Maserati, Lamborghini, Alfa Romeo, Fiat. System steruje pojedynczym suchym sprzęgłem, jedno lub dwutarczowym. Jest to jedno z nielicznych dostępnych na rynku w pełni sekwencyjnych rozwiązań.
DCT
Nazywana również S Tronic (Audi), DSG (VW), DCT SMG DKG (BMW), PDK (Porsche), SST, PowerShift (Ford), EDC Renault, DDCT (Alfa Romeo). Jest to dwusprzęgłowa, zautomatyzowana skrzynia manualna.
AMT
Nazywana również Sportshift, R Tronic, Sensodrive, Allshift, Softip, Easytronic, Quickshift oraz SMG. Jest to zautomatyzowana manualna skrzynia biegów.
Zakład Mechaniki Pojazdowej
DARIUSZ KOWALEWSKI
87-100 Toruń ul. Bliska 17
pon. - piąt. 08.oo - 16.oo
sob. - 9.oo - 13.oo
tagi :